Obec Starkoč
Starkoč 26
286 01 Čáslav
E-mail: podatelna@starkoc.cz
Zavedení (změna, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu
3. Pojmenování (název) životní situace
Zavedení (změna, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu
4. Základní informace k životní situaci
Podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, můžete požádat o zavedení (změnu, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.
Doručovací adresu je možné zavést do agendového informačního systému obyvatel ve formátu:
adresa v České republice,
adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa,
adresa mimo území České republiky,
adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky.
Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti - tzv. doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Písemná žádost s údajem o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti, zaslaná na příslušnou ohlašovnu.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti na příslušné ohlašovně.
Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan žádost podepíše před zaměstnancem ohlašovny.
Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Ohlášení adresy pro doručování (její změnu nebo zrušení) provedete na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky, tj.:
na obecním úřadu,
v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech na úřadech městských částí nebo městských obvodů, pokud tak stanoví statuty těchto měst (dále též "příslušný úřad").
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučený vzor žádosti "Hlášení adresy pro doručování" je k dispozici mj. na příslušném úřadu.
Žádost může obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti, byly písemnosti doručovány; není-li toto datum v žádosti občanem uvedeno, jedná se o datum podání žádosti.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci lze řešit elektronicky.
28. Popis byl naposledy aktualizován
08.03.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.